Čeští vědci učinili objev v Antarktidě

20. září 2014 v 9:09 | Martinoraptor |  Novinky a zajímavosti
Včera jsem objevil zprávu o dalším skvělém nálezu, který tentokrát učinili čeští vědci. Ti se totiž vypravili až do zamrzlé Antarktidy a našli tam skutečné zkamenělé poklady. 19. záři nám představili druh plesiosaura ( jehož kosti objevili na ostrově Vega a trvalo jim čtyři měsíce než je přepravili do pražských
laboratoří) obývající ledové končiny pólu asi před 75 miliony lety. Nález tvoří téměř celou pánev, hrudní, bederní a ocasní obratle, části končetin a hrudního koše i s úlomky žeber a dokonce se našla i výplň žaludku. Jedná se zřejmě o dospělého plaza jehož délku paleontologové odhadují na pět až šest metrů. "Je to velmi unikátní nález. O to víc si ho ceníme, protože v té oblasti už dříve působili paleontologové z jiných zemí, především ti z Argentiny, ale i Britové, a ti tam zatím kostru plesiosaura nenašli," řekl ředitel České geologické služby Zdeněk Venera. Krom Plesiosaura tam však učinili ještě další nálezy, které už sice nejsou tak hezké pro oko, ale pro vědce velmi. Podařilo se jim totiž najít druh živočišné houby, jde konkrétně o pravěkou spongie ( což je druh bezobratlého živočicha žijícího na mořském dně ještě dnes) a první spongie z Antarktidy vůbec. Zajímavé jsou i objevy zkamenělých částí stromů.

2 lidé ohodnotili tento článek.